Monday, June 18, 2007

Royal Wedding



By now most of you guys are aware about the Brunei Royal Wedding that had happened few days ago. Thank GOD it's over, at last!!!!

Myself, my hubby and all my in-laws have been invited to attend all the ceremonial events (01 June - 14 June) and mind you.......penat giler....dahlah pakaian mesti seragam, eg. kalau function in daytime - mesti pakai baju melayu/kurung warna hitam & kalau malam pulak, mesti pakai baju melayu/kurung warna putih. Bukan itu aje....lelaki ke, pompuan ke....dua-dua mesti kena pakai kain samping(oopss kalau orang Brunei panggil 'sinjang'). Mak oiii.......punye lah leceh......panas lagi. Kena ikut protocol lah..........(Oh by the way, the Bruneian called the 'so-called uniform' is "SEPANGADAK Hitam / Putih") weird........

Eventhough it was a lethargic events but it was a memorable ones......apanye tidak oiii.....dapat masuk dalam istana lagi. I was really flabbergasted when I entered the Indera Buana (that's what it is called) Throne room, besar giler......all the chandelier was magnificent shinning. Those were the experiences that I will never forget in my life.

Believe me if I said that all the while, when we attended the ceremonies, kita orang balik-balik pakai baju kurung/melayu yang sama....hehehhe..(ia tak ia jugak, mana lah ada baju melayu/kurung warna hitam & putih banyak) Cuci, pakai, cuci lagi lepas tu pakai balik.......(well i guessed other invited guests pun do the same jugak)...

No comments: